Monday, May 23, 2011

toman sungai bekok

haha.. kawan nie x pernah naikan toman sebelum nie.. skali dapat lesen 4 ekor.. mana x senyum beliaau. ni ikan terberat masa haritu.. 3.2kg.. rekod utk kawan kita nie..

aku pun dapat jugak.. hahaha.. kecik2 je purata 1 - 2 kg..




gewang ni xda dah.. dah berkubur.. lepas lebih 10 ekor dia berenang dah x betul.. belubang kena kerjakan toman.. last day aku return kat situ dia p sangkut kat kayu lepas naikan sekor toman..


xda banyak mana.. 9 ekor je yang naik haritu. paling kecik 1.4kg plg besar 3.2kg.. rezeki.. Alhamdulillah

xda benda nak crita sangat.. cuaca baik.. air pun jernih.. arus x kuat sangat.. xda orang menjala.. ikan pulak galak main kat permukaan.. baru cast 2 kali dah kena sambar.. tp yg menarik.. kawan aku sorang ni - Am dapat lesen pertama dan seterusnya ke 4 haritu.. haha.. rezeki.. aku dapat 5 ekor.. yang lepas jgn crita la... haha..

lokasi - sungai bekok (depan pintu air)
umpan - gewang rapala(aku) & anak keli(am)



kasi pose baik untuk tangkapan terberat aku haritu.. 2.9 kg.. kecik2 pun guna set ringan.. haha.. manyak syok wooo....

No comments:

record memburu toman terbaik kawan setakat ini.

record memburu toman terbaik kawan setakat ini.
toman berukuran 30.6 inci panjang, 20.5 inci lilitan dan berat 5.76 kg.. klik gambar untuk ke post ini..

si pemakan tapa.. dia punya umpan bau,, gamat..

si pemakan tapa.. dia punya umpan bau,, gamat..
ini ikan kalau nak makan.. xda signal ketu2.. henjut terus.. haha.. stim abis layan dia ni.. klik gambar untuk ke post ini..

ikan ni kalau set ringan 8 - 12 lb memang syok abis..

ikan ni kalau set ringan 8 - 12 lb memang syok abis..
tak pernah dicatat rekod terbaik.. dah banyak kali dapat.. tp xbrapa gemar kawan nak mancing. tulang banyak.. x sedap nak makan.. tp alhamdulillah.. rezeki.. klik gambar untuk ke post ini..